شناسهٔ خبر: 157480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماه سال جاری صورت گرفت؛

صدور پروانه عبور برای تردد ۲۰۷۳ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باربری

گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از صدور ۲۰۷۳ پروانه‌ی عبور برای انواع وسایل‌نقلیه سنگین باربری در ده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه طی 10 ماه سال جاری تعداد دو هزار و ۷۳ پروانه عبور صادر شده‌است، گفت: در ۱۰ ماه سال جاری همچنین به ۱۸۹۲ فقره تخلف اضافه تن از از سوی پاسگاه‌های پلیس راه رسیدگی شده‌است.

وی در ادامه تصریح‌کرد: در ۱۰ ماه سال جاری برای ۱۹ هزار و ۱۰۳ دستگاه خودروی سنگین برگه معاینه فنی صادر شده‌است که از این تعداد هفت هزار و ۴۷ مورد به‌علت نقص فنی و سیستم ایمنی مردود شده‌اند که می‌بایست بعد از رفع نقص، برای آزمون مجدد به مراکز مراجعه کنند.

نیک‌فهم با بیان اینکه در معاینه فنی، علاوه بر بازدیدهای ظاهری آزمون‌های مکانیزه نیز انجام‌می‌شود، گفت: در معاینه فنی علاوه بر بازدیدهای ظاهری که شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش‌نشانی، باک‌ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو می‌شود، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، کیلومتر شمار و تست نور نیز انجام‌می‌شود.