شناسهٔ خبر: 157529 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ آموزشی و پژوهشی میان سازمان بنادر و دریانوردی و قوه قضاییه

تفاهمنامه تفاهم‌نامه همکاری‌ آموزشی و پژوهشی سازمان بنادر و دریانوردی با معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، تفاهم‌نامه همکاری‌ آموزشی و پژوهشی سازمان بنادر و دریانوردی با معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، با حضور علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی و محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، قوه قضائیه و سازمان بنادرودریانوردی امکانات، قابلیت‌ها و سرمایه‌های انسانی، علمی و اعتباری خود را به منظور گسترش دانسته‌های حقوق دریایی و اتخاذ تصمیمات مناسب در عرصه سیستم قضایی مرتبط با مسائل دریایی، به اشتراک می‌گذارند.

در این مراسم که محمد تقی انزان‌پور، مدیرکل حقوقی سازمان بنادر و مهدی جوهری، مدیرکل آموزش قوه قضائیه نیز حضور داشتند، بر برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی و یا مهارتی با اولویت قضات دادگاه‌های شهرستان های ساحلی و کارشناسان حقوقی سازمان بنادر تاکید شد.

بر اساس این تفاهمنامه همچنین بر ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مشترک مشتمل بر اطلاعات مربوط به محققین و متخصصین فعال در حوزه‌های مختلف حقوق دریایی و حفظ ذخیره داده‌های به دست آمده در فناوری اطلاعات هر دستگاه، توافق شد.

بر اساس این گزارش، سازمان بنادر و دریانوردی، علاوه بر تامین مکان، تجهیزات و امکانات لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی، برای تامین منابع آموزشی حقوق دریایی و ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی دریایی در حوزه‌های مختلف نیز با قوه قضائیه همکاری خواهد کرد.

ارائه مشاوره در خصوص گلوگاه‌های فساد و مبارزه با آن و معرفی اساتید، قضات و محققان علاقه‌مند به انجام برنامه‌های آموزشی و پژوهشی از جمله اقدامات قوه قضائیه در همکاری آموزشی با سازمان بنادرودریانوردی قلمداد می‌شود.