شناسهٔ خبر: 157535 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری در بنادر بوشهر از ۵۰ میلیون تن گذشت

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال، بیش از ۵۳ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماهه امسال، بیش از ۵۳ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع کالاهای یاد شده ۴۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تن آن کالاهای نفتی بوده که تخلیه و بارگیری این کالاها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۵ درصدی نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۱۶ هزار تی. ای. یو کانتیتر در بنادر استان بوشهر بیان کرد: در مدت ۱۰ ماهه امسال میزان ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر با افزایش ۴۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۳ هزار و ۹۳۷ تن رسیده است.

شکیبی نسب ادامه داد: گوشت و فرآورده‌های نفتی، موادنفتی، خرده بار و متفرقه و خودرو به ترتیب با افزایش ۸۷۵، ۶۲۳، ۵۷۶ و ۲۲۱ درصدی بیشترین ترانزیت بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: کاغذ و مقوا، چرم و مصنوعات چرمی، لوازم خانگی، کالاهای ساختمانی، چوب و تخته و لوازم یدکی نیز میزان ترانزیت آنها در بنادر استان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در شاخص کالاهای اساسی نیز روغن خوراکی، گوشت، گندم و ذرت به ترتیب با یکهزار و ۶۰۰، ۸۷۵، ۱۰۰ و ۳۶.۴ درصد به ترتیب بیشترین میزان واردات بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر بوشهر اظهار کرد: با توسعه زیرساختی و ظرفیت ایجاد شده در بنادر استان بوشهر انتظار می رود این استان در سال های آتی شاهد حجم قابل توجهی از ترانزیت کالاهای مختلف نفتی و غیرنفتی باشد.

شکیبی نسب یادآور شد: در شاخص تردد شناورها نیز در مجموع در ۱۰ ماهه امسال چهار هزار و ۴۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر تردد داشته است که در این بین آمار شناورهای بالای یک هزار تن افزایش ۱.۴ درصدی داشته است.

وی گفت: در مدت یاد شده ۲۱۲ هزار نفر مسافر در بنادر استان بوشهر جابه جا شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد رشد نشان می دهد.