شناسهٔ خبر: 157583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

رسیدگی به ۶۰۰ پرونده تخلفات حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در کمیسیون‌های مربوطه

04c0e0d4-9953-4243-8313-3e4815fcce88.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از رسیدگی به تخلفات حوزه حمل و نقل جاده‌ای در کمیسیون های ماده ۱۱و ۱۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹۹ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای شامل ۲۰۸ پرونده تخلفاتی مربوط به شرکت‌ها و ۳۹۱ پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش های کالا و مسافر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به حمل بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل و نقل ، پروتکل های بهداشتی،  فقدان تجهیزات ایمنی و حرکت در مسیر غیر مجاز بوده و عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۲ نیز شامل سو استفاده از شناسه ملی و کدپستی، تغییر مبلغ کرایه در بارنامه ، عدم حضور و نظارت مدیر فنی، عدم پرداخت کرایه راننده و عدم وجود تجهیزات ایمنی بود.

دست نشان افزود: کمیسیون ماده ۱۱ نیز برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در بخش کالا و مسافر به وجود آمده است از  ۳۹۱ فقره پرونده ارسالی به اداره حقوقی، تمامی پرونده‌ها منتج به صدور رای شده است.

این مقام مسئول با اشاره به بررسی تخلفات در کمیسیون ماده ۱۲ خاطرنشان کرد: در این کمیسیون ۱۲ مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۲۰۸ فقره پرونده به اداره حقوقی و کمیسیون های رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات ارسال که تمامی پرونده‌ها منتج به صدور رای شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان اذعان کرد: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکت‌ها، موسسات حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این حوزه نباشیم و کاربران عزیز می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ارسال و نتایج را پیگیری کنند.