شناسهٔ خبر: 157656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح عملکرد راه و شهرسازی آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر

1 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر ضمن حضور در شبکه استانی سهند، به تشریح عملکرد و برنامه های اداره کل راه و شهرسازی استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در پخش زنده شبکه استانی سهند گفت: مجموعه راه و شهرسازی در استان وظایف مهم و اساسی برعهده دارد که حوزه‌های راه‌سازی، شهرسازی و تأمین مسکن از اولویت‌های آن بوده و امروز با توجه به سیاستگذاری و هدف اصلی دولت مردمی سیزدهم، تأمین مسکن حمایتی برای اقشار کم‌برخوردار را به‌عنوان رسالت اصلی دنبال می‌کند.

موسوی با اشاره به سیاستگذاری‌های متفاوت دولت‌های گذشته در حوزه مسکن گفت: دولت مردمی سیزدهم با اصلاح نواقص و نقاط ضعف طرح مسکن مهر، طرح نهضت ملی مسکن را در پیش گرفته و تا به امروز توانسته به آمار قبول قبولی در تحقق وعده خود دست یابد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تعهد استان آذربایجان شرقی در نهضت ملی مسکن ۲۰۷ هزار واحد مسکونی است که این تعداد شامل ۹۰ هزار واحد مسکن ۹۹ ساله، ۴۰ هزار واحد خودمالکی، ۳۰ هزار واحد بافت فرسوده در قالب بازآفرینی شهری و حدود ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی است.

موسوی با توضیح اهمیت طرح مسکن خودمالکی و تجربه موفق آن تصریح‌کرد: خوشبختانه امروز در حوزه خودمالکی توانسته‌ایم تعهد ۴ ساله را محقق کنیم و حدود ۳۹ هزار واحد مسکونی جهت اخذ تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده‌است که از این تعداد حدود ۱۰ هزار قرارداد منعقد شده‌است.