شناسهٔ خبر: 157658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد؛

آغاز و افتتاح ۶ پروژه راهداری در شهرستان جم/ کوتاه شدن ۷۰ کیلومتری مسیر بوشهر و فارس با اجرای مسیر جدید

6 پروژه راهداری جم استان بوشهر هم زمان با پنجمین روز از ایام مبارک دهه فجر و با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۶ پروژه راهداری با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در شهرستان جم آغاز و افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) هم زمان با پنجمین روز از ایام مبارک دهه فجر طی مراسمی و با حضور استاندار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستان جم ۶ پروژه راهداری با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان آغاز و افتتاح شد.

عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در این مراسم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی محور ریز به درگاه به‌عنوان مسیر جدید استان بوشهر به فارس اظهار کرد: این پروژه جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است که پس از مراحل تملک و آماده‌سازی, اجرای قطعه اول آن به طول ۷ کیلومتر و با اعتباری معادل ۵۶۵ میلیارد ریال آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این مسیر بخش ریز (استان بوشهر) را به درگاه شهرستان فراشبند (استان فارس) متصل کرده و فاصله جنوبی استان بوشهر با فارس ۷۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

اخترشناس همچنین تصریح‌کرد: عملیات اجرایی بهسازی محورهای سه راهی گندم زار به ریز (با ۵۰ میلیارد اعتبار), اسلام‌آباد- بیدخوار (۲۵ میلیارد اعتبار), راه روستایی دو توولی (اعتبار ۱۵ میلیارد ریال) و ایمن سازی دوربرگردان‌های کمربندی شهرستان جم با ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان خاطرنشان کرد: پروژه ایمن سازی محور جم- فیروزآباد با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال که شامل؛ آشکارسازی محل اتصال‌ها و نصب تابلوهای جاده‌ای و اجرای حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی) است در این روز به بهره برداری رسید.