شناسهٔ خبر: 157660 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عزم وزارت راه و شهرسازی به حداقل رسیدن سوداگری‌ها و دلالی در بلیت هواپیماها است

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: عزم وزارت راه و شهرسازی و خواسته ما از سازمان هواپیمایی کشوری، به حداقل رسیدن سوداگری‌ها و دلالی در بلیت هواپیماها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۸ پروژه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دولت مسئولیت کنترل مقررات و قوانین فنی و بازرگانی را برعهده دارد،‌ اظهار کرد: قوه ‌قضائیه و دیوان عدالت اداری برای شرکت‌های هوایی رأی صادر کرد که پس از جلسات کارشناسی تا اطلاع ثانوی این حکم موقوف‌الاجرا شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تأکید کرد: برخی‌از شرکت‌های هوایی به موقوف الاجرا شدن حکم توجهی نکردند و برخلاف قوانین، قیمت بلیت‌های داخلی هواپیمایی را افزایش دادند که بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی و نظارت خود را آغاز کرد.

وی افزود: هم‌اکنون سوخت هواپیما با قیمت لیتری ۶۰۰ تومان تومان به شرکت‌های هوایی عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت ۱۵۰۰ تومانی بنزین سهمیه‌ای در بازار بسیار ناچیز است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید مقررات را به طور کامل رعایت کنند، گفت: عزم این وزارتخانه و خواسته ما از سازمان هواپیمایی کشوری، به حداقل رسیدن سوداگری‌ها و دلالی در بلیت هواپیماها است.

بذرپاش در ادامه گفت: در جلسات اخیر موضوع افزایش قیمت سوخت هواپیما در دولت مطرح شد که دولت به احترام نظر وزارت راه و شهرسازی و رفاه حال مردم این طرح را لغو کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ترخیص قطعات هواپیما و ارائه تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی گفت: هر همکاری که نیاز باشد قطعاً خواهیم داشت و با توجه به بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بنا شد تا مراعات حال ایرلاین‌ها را در نظر داشته باشیم که مشکلی بر سر راه انجام پروازها ایجاد نشود.

بذرپاش گفت: در صورت بروز تأخیرات هم باید نماینده شرکت هواپیمایی پاسخ‌گو باشد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاران در موضوع انجام برخی پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی خارجی گفت: ۱۰۰ درصد با انجام برخی پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی خارجی موافق هستم.

افتتاح تعدادی پروژه بندری تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر گفت: تعداد قابل توجهی پروژه بندری داریم که تا قبل از سال جدید با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب بنادر ما سرمایه‌گذاری خارجی دارند و چینی‌ها هم برای بنادر شمال و جنوب کشور آماده سرمایه‌گذاری هستند، گفت: در حال حاضر چینی‌ها متقاضی سرمایه‌گذاری در بنادر شهید رجایی، امام(ره)، کاسپین و انزلی هستند. همچنین در بحث تأسیس ٢٧ شهرک ساحلی، سرمایه‌گذاران چینی متقاضی ورود به بخش‌های بندری این شهرک‌های ساحلی هستند که در حال بررسی است.