شناسهٔ خبر: 157663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست خبری اعلام کرد؛

واگذاری ۲ هزار قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در استان خراسان جنوبی

نشست خبری مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری دهه فجر از ثبت نام ۱۴هزار و ۵۷۰ متقاضی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فرزند سوم و بیشتر و ۴ فرزند زیر بیست سال در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد با اشاره به تامین زمین متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فرزند سوم و بیشتر و ۴ فرزند زیر بیست سال تصریح کرد: در این زمینه تاکنون ۱۴ هزار و ۵۷۰ نفر ثبت‌نام و از این تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ نفر نسبت به تکمیل پرونده اقدام کردند.

مودی در ادامه گفت: در طرح جوانی جمعیت زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت زمین را به صورت ۶ دانگ به نام پدر و مادر صادر می کنیم، افزود: در این طرح به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شده باشد فارغ از تمام شرایطی که در طرح نهضت ملی مسکن داریم، برای یک بار یک زمین رایگان واگذار می کنیم وتنها هزینه آماده‌سازی زمین با تنفس دو ساله و اقساط ۸ ساله بدون محاسبه سود و کارمزد اخذ می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: حالت دیگر طرح جوانی جمعیت نیز شامل کسانی می‌شود که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند به این متقاضیان نیز زمین رایگان داده می‌شود و حتی هزینه آماده‌سازی نیز دریافت نمی‌شود. ضمن اینکه متقاضیان طرح جوانی جمعیت در صورت تقاضا می‌توانند از وام طرح نهضت ملی مسکن استفاده و اقدام به ساخت مسکن کنند.