شناسهٔ خبر: 15768 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته حمل و نقل صورت گرفت:

امضای قرارداد اجرای پروژه شهر فرودگاهی امام (ره) با شرکت ناکو هلند/ افزایش اعزام و پذیرش مسافر به ۳۰ میلیون نفر در سال

امضا قرارداد اجرای پروژه شهر فرودگاهی امام (ره) بین مدیر عامل شرکت این شهر فرودگاهی و قائم مقام و نماینده تام الاختیار رئیس شرکت ناکو هلند امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ قرارداد اجرای پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز شنبه ۲۸ آذرماه با شرکت ناکو هلند به عنوان شرکت مشاور کارفرمای این پروژه بین محمود نویدی مدیر عامل شرکت این شهر فرودگاهی و کیل کلویسترویل قائم مقام و نماینده تام الاختیار رئیس شرکت ناکو هلند امضا شد.

قرارداد اولیه اجرای پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مدت ۵ سال است که در این مدت فاز یک پروژه شهر فرودگاهی توسط شرکت ناکو اجرا می‌شود.

شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به وسعت ۱۴ هزار هکتار ساخته می‌شود که فاز نخست این پروژه شامل ترمینال مسافری «سلام» با ظرفیت حدود ۵ میلیون مسافر در سال، ترمینال مسافری «ایران‌شهر» با ظرفیت ۲۰ تا ۲۲ میلیون مسافر در سال و بخشی از منطقه آزاد تجاری خواهد بود.

با اجرای فاز نخست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ظرفیت مسافری این فرودگاه بین‌المللی از اعزام و پذیرش سالانه حدود ۶ میلیون مسافر طی ۵ سال آینده به حدود ۳۰ میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

براساس ماده ۱۶۶ قانون پنجم برنامه توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان یک مرکز مهم توسعه تجاری شهر تهران و در قالب یک قطب بین‌المللی تجاری و ارائه خدمات پروازی به ۹۰ میلیون مسافر طراحی شده است.

 وجود امکانات دسترسی سریع از جمله بزرگراه‌ها، جاده‌ها، راه‌آهن، مترو و همچنین نظام حمل و نقل هوایی در این منطقه و طراحی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در کنار خدمات سیاحتی و فرهنگی، این شهر فرودگاهی را از ویژگی‌های خاص برخوردار می‌سازد.

اجرای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نه فقط به عمران و آبادانی منطقه می‌افزاید بلکه درآمدهای حاصل از آن تضمین‌کننده توسعه اهداف فرودگاه خواهد بود./

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۵-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۲عباس زاهدی 0 0

    امید است که این پروژه با موفقیت و در مدت زمان تعیین شده شده مطابق قرارداد اجرا گردیده و به بهره‌برداری برسد 
                                

نظر شما