شناسهٔ خبر: 157690 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر جدید امیرکبیر

افتتاح مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی شهر جدید امیرکبیر با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی امروز ۱۷ بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور، روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، سعید غفوری رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی و معاونین وی، امیر هادی فرماندار شهرستان اراک، عباس یوسف زاده سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، سعید میرزائی مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر و مهاجران و جمعی از مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در شهرجدید امیرکبیر برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم ۵۴ واحد ویلایی نهضت ملی افتتاح و عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، پارک کودک به وسعت ۳ هزار متر مربع، خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و همچنین ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن آغاز شد.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: عمدتا در شهرهای کوچک و روستاها به جز برخی از مناطق شمالی که محدودیت زمین دارند مشکل مسکن و تامین زمین وجود ندارد،خوشبختانه استان مرکزی در گزارشی که ارائه داشتند اقدامات بسیار خوبی در راستای تولید مسکن انجام داده‌اند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید همچنین پس از برگزاری این مراسم از پروژه های عمرانی شهر جدید امیرکبیر بازدید کرده و در جریان جزئیات پیشرفت آن ها قرار گرفتند.

غفوری در این خصوص با تاکید بر تسریع در روند فعالیت ها و توسعه زیرساخت ها از آمادگی شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید نیز برای حمایت از اقدامات مسکن سازی در شهرهای جدید خبر داد.