شناسهٔ خبر: 157708 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ثبت دمای زیر صفر درجه برای نیمی از مراکز استان‌ها

کاهش دما- سرما کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام آسمانی صاف برای بیشتر مناطق کشور از ثبت دمای زیر صفر درجه برای نیمی از مراکز استان‌های کشور خبر داد و برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: از امروز تا شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف همراه با افزایش نسبی دماست.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی برای بعدازظهر شنبه به کشور خبر داد و افزود: سامانه بارشی جدید جنوب غرب و شمال غرب کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و استان‌هایی از جمله کرمانشاه، کردستان، نیمه شمالی ایلام، بارش پراکنده دارند. یکشنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود و علاوه بر استان‌های ذکر شده، استان‌هایی همچون خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی فارس را در برمی‌گیرد.

به گفته وی، در دو روز آینده آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران صاف همراه با افزای باد است. کمینه دمای امروز پایتخت  درجه بالای صفر ثبت شد و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از مراکز استان‌های کشور امروز دمای زیرصفر درجه را تجربه کردند، توضیح داد: سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۹ درجه زیرصفر و گرمترین مراکز استان‌ها نیز بندرعباس و ساری با ۲۵ درجه بالای صفر ثبت شد.