شناسهٔ خبر: 157735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی درخواست شهروندان ۳ شهر در کمیسیون ماده ۵ استان کردستان

کمیسیون ماده 5 کردستان مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: در جلسه کمیسیون ماده پنج استان، ۸۵ مورد درخواست وارده به دبیرخانه کمیسیون از سه شهر بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت:  جلسه کمیسیون ماده پنج استان با موضوع و دستور کار بررسی ۸۵ مورد درخواست شهروندان شهرهای سنندج ۷۶ مورد- قروه ۷ درخواست و بیجار ۲مورد در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان برگزار شد.

الیاسی اظهار کرد: بررسی سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله ای در بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر قروه به صورت پایلوت از جمله مباحث مطرح در جلسه کمیسیون بود که با اکثریت آراء به تصویب رسید.

وی افزود: افزایش تراکم طبقات و تغییر کاربری بیشترین میزان درخواست‌های مطرح شده در جلسات کمیسیون را تشکیل می‌دهند.

الیاسی ادامه داد: افزایش سطح اشغال و تثبیت کاربری نیز از جمله مواردی است که به کرات از طرف شهروندان به دبیرخانه تحویل و در کمیسیون در مورد آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد:  قبل از طرح در کمیسیون ماده ۵، در مورد تک تک پرونده‌های وارده به دبیرخانه کمیسیون، توسط کارشناسان در کمیته کار بررسی‌های فنی انجام و در مورد آن‌ها اظهار نظر و تصمیم‌سازی شده و به منظور تصمیم گیری در جلسه کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفته و درخواست‌های قانونی به منظور اجرا مصوب می‌شود.