شناسهٔ خبر: 15777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

حذف ۷ نقطه پرتصادف در محور اصفهان - اردستان/ ۲ کیلومتر از جاده اردستان به زواره آماده آسفالت است

حمیدرضا امیرخانی مدیرساخت وتوسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم و انجام آزادسازی‌های موجود در مسیر، باند دوم اصفهان به اردستان در اسرع وقت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، باند دوم محور اصفهان – اردستان با هدف ارتقای طبقه‌بندی راه، ایجاد سطح سرویس‌دهی بالاتر، کاهش زمان سفر، افزایش منطقی و ایجاد سرعت مطمئنه، افزایش ایمنی راه و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ با توجه به حجم بالای تردد و ترانزیتی بودن مسیر در حال احداث است.

حمیدرضا امیرخانی مدیرساخت و توسعه راه‌های این اداره کل در خصوص احداث باند دوم اصفهان به اردستان گفت: طول کل این مسیر ۷۲ کیلومتر است که از سمت اصفهان به اردستان به طول ۱۴ کیلومتر آن آماده آسفالت و ۲۳ کیلومتر آن با ریختن لایه دوم آسفالت تا سه ماهه اول سال ۹۵ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

امیرخانی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه افزود: این راه اصلی با حجم خاکبرداری ۱۳۳ هزار و ۱۷۰ متر مکعب و حجم خاکریزی ۱۳۲ هزار و ۲۵۰ متر مکعب دارای پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی است که درصورت تامین اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با توجه به وجود نقاط پرتصادف در این مسیر و وجود ۷ قوس خطرناک در محور گفت: با احداث باند دوم اصفهان به اردستان تمامی قوس‌های خطرناک موجود در مسیر حذف و از وقوع تصادفات جلوگیری بعمل می‌آید.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و‌ شهرسازی استان اصفهان از جمله مشکلات موجود در عدم تکمیل این پروژه در زمان مقرر را، عدم وجود اعتبارات کافی دانست و گفت: با توجه به عبور کنارگذر شرق اصفهان از این مسیر و نیاز به احداث زیرگذر در محل تلاقی با محور اصفهان- اردستان، در صورت تامین اعتبارات لازم و انجام آزادسازی‌های موجود در مسیر، باند دوم اصفهان به اردستان در اسرع وقت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

امیرخانی همچنین از احداث باند دوم اردستان به زواره خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۹/۵ کیلومتر در حال احداث است که ۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

وی اشاره‌ای به مشخصات فنی این پروژه کرد و گفت: محور اردستان به زواره با حجم خاکریزی ۱۰۰ هزار مترمکعب و حجم خاکبرداری ۱۵ هزار مترمکعب در حال انجام است که هدف از احداث آن جلوگیری از وقوع تصادفات رخ به رخ و افزایش ارتقای ایمنی مسیر است.

نظر شما