شناسهٔ خبر: 157800 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ساخت اولین ساختمان سبز تهران توسط سازمان ملی زمین و مسکن

ع عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از ساخت اولین ساختمان سبز توسط این سازمان در شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن فردین شاکری در نشست هم‌اندیشی سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت راه در خصوص اجرای الگوی ساختمان‌های سبز و پایدار گفت: با تصویب هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن مقرر شد اجرای پروژه اداری میدان صدم نارمک تهران در قالب الگوی ملی سرو سبز ساخته شود.

شاکری هدف از اجرای این پروژه به عنوان پروژه پایلوت در شهر تهران را فرهنگ‌سازی در راستای ترویج ساخت ساختمان‌هایی با بهره‌وری بالا و مدیریت مصرف انرژی، آب، مصالح و پسماند عنوان کرد.

وی افزود: الگوی ملی سرو سبز که با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه شده است با بررسی ۱۳ الگوی جهانی و سپس بومی‌سازی تجربیات این کشورها تهیه شده و در گام اول مقرر شده تا هر کدام از معاونت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی که در ساخت‌وساز فعالند یک ساختمان با رعایت کامل این الگو بسازند.

گفتنی است پیش از این هم سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انتشار کتابچه دوجلدی ساختمان سبز خبر داده بود که الگوی ملی سرو سبز و ساختمان‌های سبز و پایدار در آن معرفی شده است.