شناسهٔ خبر: 157875 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت:

راه‌اندازی فاز دوم بندر شهیدبهشتی چابهار با تشکیل کنسرسیوم در دستورکار است / بهره برداری از ۴۳پروژه بندری و دریایی با اعتبار بیش از ۶۵هزار میلیارد ریال در دهه فجر 

بندر شهید بهشتی چابهار راه‌اندازی فاز دوم بندر شهیدبهشتی چابهار با تشکیل کنسرسیوم در دستورکار است و بهره برداری از ۴۳پروژه بندری و دریایی با اعتبار بیش از ۶۵هزار میلیارد ریال در دهه فجر مهمترین عناوین خبری هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است؛

راه‌اندازی فاز دوم بندر شهیدبهشتی چابهار با تشکیل کنسرسیوم در دستورکار است 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره راه اندازی فاز دوم بندر چابهار گفت: در این راستا با دو بخش خصوصی بزرگ مذاکره کرده و به توافق رسیده ایم و طی یک کنسرسیوم با حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی، کار را پیش خواهیم برد.

بهره برداری از ۴۳پروژه بندری و دریایی با اعتبار بیش از ۶۵هزار میلیارد ریال در دهه فجر 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بهره برداری ۴۳ پروژه بندری و دریایی با اعتبار ۶۵۶۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

قوانین زائد و ناسازگار با فعالیت‌های جدید در حوزه دریایی حذف شود 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مهم و بارز خواندن نقش قوه قضاییه در تحقق سیاست‌های کلی توسعه‌ دریامحور، تاکید کرد: قطعاً اجرا و تحقق بندهای نُه‌گانه این سند مهم و بالادستی بدون مشارکت قوه قضاییه و حمایت این دستگاه در بعد اجرای قوانین و مقررات، غیرممکن است.

بهره‌برداری از ۳۹ پروژه و ایجاد ۱۷۰۰ فرصت شغلی در بندر امام خمینی(ره) 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به بهره‌برداری از ۳۹ پروژه عمرانی بخش دولتی و سرمایه‌گذاری بخش دولتی با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ هزار میلیارد ریال، از ایجاد ۱۷۰۰ فرصت اشتغال در این حوزه خبر داد.

رشد ۷۵ درصدی تخلیه کالای اساسی در بندر انزلی 

معاون امور بندری و اقتصادی بندر انزلی، با اعلام رشد ۷۵ درصدی تخلیه کالاهای اساسی تا نیمه بهمن ماه جاری، گفت: در مدت یاد شده، بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار تن کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

تخلیه و بارگیری در بنادر بوشهر از ۵۰ میلیون تن گذشت 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال، بیش از ۵۳ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته است.