شناسهٔ خبر: 157893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن کرمانشاه تاکنون مطلوب است

پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تا‌کنون مطلوب است مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: گرچه برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن پیشرفت‌های متنوعی دارند اما میانگین پیشرفت تمام پروژه‌های این طرح تاکنون مطلوب برآورد شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحولی بزرگ در حوزه مسکن خواهد بود، افزود: تاکنون ۲۳ هزار واحد در ۱۸ هزار قطعه برنامه ریزی و واگذاری صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود این واگذاری تا پایان سال آینده به ۲۴ هزار واحد برسد.

الماسی با تاکید بر اینکه که سرعت‌بخشی به تکمیل پروژه‌ها مورد نظر خواهد بود، خاطر نشان کرد: بر همین اساس قرار است تا پایان سال ۱۲ هزار از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن کرمانشاه به مرحله سفت کاری رسانده و آماده بهره‌برداری شود.

وی در ادامه بیان داشت: استان کرمانشاه با ایده‌ای نو ساخت پروژه‌های سه‌طبقه‌ای تدریجی را به صورت پایلوت طراحی و به مرحله اجرایی رسانده که در به دلیل استقبال و موفقیت این طرح سایر استان‌ها از آن الگو برداری می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با اشاره به اینکه واحدها از مرحله سفت کاری آماده تحویل به مالکان است، گفت: سهم آورده هر فرد به صورت تدریجی در فرایند ساخت پروژه دریافت خواهد شد و در صورت تمایل انجام سایر اقدامات تکمیلی با پرداخت هزینه‌های لازم توسط پیمانکاران پروژه انجام می‌گیرد در غیر این صورت تکمیل و نازک کاری واحد بر عهده مالک خواهد بود.

الماسی عنوان کرد: در حال حاضر سایت مربوط به ثبت‌نام مسکن ملی کشوری بسته شده و تا زمان بازگشایی مجدد امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد و چنانچه فردی از ثبت نام خود انصراف دهد یا سهم آورده‌های خود را در موعد مقرر نرساند از طریق سامانه جایگزینی انجام می‌گیرد.

وی در پایان اجرای همزمان طرح‌های مسکن ملی و احداث معابر شهری در حاشیه کرمانشاه را هدفمند دانست و اضافه کرد: با توجه به اهمیت مسئله جوانی جمعیت و نیز کمک به خانه دار شدن مردم این پروژه‌ها در دستور کار قرار داشته و همزمانی ساخت جاده‌ها توسط شهرداری در پیرامون شهر احیای بافت فرسوده و شهر سازی در حال انجام است.