شناسهٔ خبر: 157899 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مولفه‌های مورد نیاز برای تنظیم گزارش کارشناسی تصادف اعلام شد

حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گردآوری داده‌های صحیح، تدقیق شده با قابلیت احصای شرایط واقعی و بازسازی تصادفات را از مولفه‌های مورد نیاز برای تنظیم یک گزارش کارشناسی مطلوب دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دوره آموزشی بررسی صحنه تصادف و تهیه گزارش کارشناسی با هدف تغییر نگاه و آشنایی با آخرین رویکردهای جهانی کارشناسان متخصص تصادفات با حضور رؤسای ایمنی و ترافیک ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان در افتتاحیه دوره مذکور با تأکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی ایمنی راه، بر اهمیت گزارش کارشناسان در حوزه تصمیم سازی و نهایتاً تصمیم‌گیری تأکید کرد.

شهرکی گردآوری داده‌های صحیح، تدقیق شده با قابلیت احصاء شرایط واقعی و بازسازی تصادفات را از مولفه‌های مورد نیاز برای تنظیم یک گزارش کارشناسی مطلوب دانست و تغییر اساسی در رویکردهای موجود سازمان براساس یافته‌های بین المللی و استانداردسازی را نقطه عطفی در موضوع تصادفات برشمرد.

بر اساس این گزارش فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان با تأکید بر گذر از رویکرد واکنشی به رویکرد پیشگیرانه در حوزه ارتقای ایمنی راه، علل و ریشه یابی دقیق تصادفات و نهایتاً تهیه گزارش تخصصی را از وظایف مهم کارشناسان این حوزه دانست.

شایان‌ذکر است دوره بررسی صحنه تصادف و گزارش نویسی با سرفصل‌های بررسی صحنه تصادف، انواع داده و نحوه برداشت، آشنایی با گزارش نویسی برنامه ریزی شده است که مقدمه‌ای بر دوره پیشرفته اصول داده کاوی تصادفات خواهد بود.