شناسهٔ خبر: 157901 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری خبر داد؛

افتتاح ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه جاده‌ای در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افتتاح ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه جاده‌ای در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پروژه‌های این سازمان به ارزش ۲۴ هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این ایام پروژه‌های لکه‌گیری، درزگیری، روکش آسفالت تقویتی و حفاظتی به میزان ۷۱۸۳ کیلومتر در محورهای اصلی و شریانی با اعتباری افزون بر ۸۶۱۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

امانی در خصوص پروژه‌های حوزه راه‌های فرعی و روستایی که افتتاح می‌شود، خاطر نشان کرد: ۱۶۷۴ کیلومتر احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های فرعی و روستایی به ارزش ۵۴۳۴ میلیارد تومان و بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت ۲۵۴۴ کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی به ارزش ۴۳۶۴ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین در این ایام ۴۱ پروژه رفع و اصلاح نقاط پرحادثه به ارزش ۲۹۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های ایمنی در راه‌های کشور بیان کرد: ۷۸۰ کیلومتر حفاظ بتنی، روشنایی، بهسازی، تعریض محور و علائم با اعتباری بالغ بر ۳۱۶۹ میلیارد تومان و احداث و نصب ۳۲ مورد دیوار حائل و ضامن در راه‌های کشور به ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان از پروژه‌های حوزه ایمنی راه است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از خط‌کشی ۱۱۵ هزار و ۱۳۳ کیلومتر راه با اعتبار ۱۶۳۳ میلیارد تومان در سراسر کشور خبر داد.

وی افتتاح ۵۱ پروژه ساختمانی از جمله قانون تردد، راهدارخانه مرکزی و بین‌راهی، پایانه‌های مرزی، پایانه‌های بار و مستحدثات پلیس‌راه با اعتبار ۲۷۸ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد.

امانی افزود: همچنین افتتاح و بهره برداری از ۱۵ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در برنامه قرار دارد و این سازمان ۲۴ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد راه دسترسی و نصب تابلوهای راهنما و اطلاع رسانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی اختصاص داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حوزه حمل و نقل، تأسیس ۱۰ مرکز معاینه فنی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد، از شروع عملیات اجرایی پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ارزش ۹۰۹۶ میلیارد تومان همزمان با ایام دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در حوزه راهداری، ساختمان‌ها و مستحدثات شامل رفع نقاط پر تصادف، احداث پل، دیوار حایل، حفاظ بتنی، روشنایی، روکش آسفالت، بهسازی، خرید ماشین‌آلات، احداث راهدارخانه، آشیانه ماشین‌آلات، سوله شن و نمک، ساختمان‌های اداری، قرارگاه پلیس‌راه، تکمیل ساختمان‌های پایانه‌های مرزی و دیگر مستحدثات است.