شناسهٔ خبر: 157907 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری خبر داد؛

روکش آسفالت ۶۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی از ابتدای ۱۴۰۲

آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت راههای فرعی و روستایی شهرستان اردستان معاون سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای سال تاکنون روکش آسفالت ۶۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی محقق شده و امید است تا پایان سال مالی این میزان به ۷۰۰۰ کیلومتر برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری همزمان با ایام دهه مبارک فجر و در آیین بهره‌برداری از پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی باغان به سرچشمه در استان بوشهر به طول ۱۴ کیلومتر گفت: بهسازی و آسفالت راه روستایی باغان -سرچشمه به طول ۱۴ کیلومتر و اعتبار ۵۷ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

مقبلی یادآور شد: آسفالت این محور که از خواسته‌های دیرینه ساکنان و کشاورزان منطقه بود، به کاهش ۴۰ کیلومتری فاصله شهرستان جم به مرکز استان و تسهیل جابه‌جایی محصولات کشاورزی روستاهای بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی منجر می‌شود.

وی با بیان این‌که احداث ۵۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور در دست اجراست، تصریح‌کرد: تا پایان امسال عملیات ساخت سه‌هزار کیلومتر راه روستایی محقق خواهد شد.

مقبلی ادامه‌داد: افق احداث راه‌های روستایی طی امسال ۲۷۵۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۲۶۷۰ کیلومتر آن احداث شده و با عنایت به حل مشکل تأمین قیر، امید است این عملکرد تا سه‌هزار کیلومتر افزایش یابد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان با اشاره به روکش آسفالت ۶۲۰۰ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی و اصلاح بخشی از نقاط پرحادثه طی سال گذشته، بیان کرد: روکش آسفالت ۶۰۰۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی در هدف گذاری برنامه‌ای سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیده شده است که تاکنون روکش آسفالت ۶۲۰۰ کیلومتر انجام شده و امید است تا پایان سال مالی، این میزان به ۷۰۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

بر اساس این گزارش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از افتتاح ۵ پروژه راهداری در شهرستان دشتی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

عبدالکریم اخترشناس گفت: آسفالت حفاظتی محورهای شهرستان به طول ۳۰ کیلومتر و اعتبار ۱۴ میلیارد تومان، اجرای نیوجرسی «میدان بصیرت -سه راهی زائر عباسی» به طول ۷ کیلومتر و اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، لکه گیری محدوده «کاکی» با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، اجرای روشنایی فاز اول محدوده «روستای عربی -پلیس‌راه» به طول یک کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه دسترسی به گلزار شهدای «لاور شرقی» با اعتبار ۲.۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

اخترشناس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت راه روستایی «شنبه -ناصری» خاطرنشان کرد: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر و اعتبار اولیه ۷۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت فاز دوم راه روستای «گزدراز -شیخیان» با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، فاز تکمیلی روشنایی میدان بصیرت خورموج-سه‌راه زائر عباسی، با اعتبار ۶ میلیارد تومان و پلیس‌راه- روستای عربی با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان آغاز شد.