شناسهٔ خبر: 157917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد:

بازسازی و نوسازی علائم محورهای مواصلاتی در مازندران

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نوسازی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، محسن محمدنژاد اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل‌نقلیه در محورهای مواصلاتی استان بازسازی، نوسازی و تعمیر و نصب ۹ هزار عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر، پاکسازی و شستشوی ۱۷ هزار و ۲۰۰ عدد انواع تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر و ۳۹۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی طی ۱۰ ماهه سال جاری توسط اکیپ‌های راهداری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اهم تلاش‌های این حوزه صرف نگهداری و تأمین ایمنی عبور و مرور راه‌ها به‌منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش می‌شود، افزود: با توجه به رویکرد صرفه‌جویی و نیز استفاده بهینه از علائم عمودی راه، این اداره کل در طی سال‌های گذشته تعمیر و بازسازی علائم فرسوده و قابل استفاده را در دستور کار خود قرار داد.

محمدنژاد در ادامه از آشکارسازی نقاط پر تصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود: با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌عنوان یک اقدام کم‌هزینه، زودبازده، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

وی ادامه‌داد: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکارسازی نقاط پر حادثه به‌صورت زودبازده در قالب نصب علائم و تابلوهای فسفری، نصب جداکننده‌های میانی انجام داده است.

محمدنژاد آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل مؤثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت: می‌توان با به کار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت _ تبلیغات کافی _ اطلاع رسانی عمومی _ آموزش فراگیر _ راهنمایی و ارشاد و بعضاً تأدیب خاطیان گامی به‌سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به‌تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.