شناسهٔ خبر: 157923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲۲ هزار دستگاه پُـل در محورهای استان خراسان رضوی

اداره نگهداری ابنیه راهها خراسان رضوی رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۲ هزار و ۶۳۳ دستگاه پل برداشت و در سامانه مدیریت پل‌ها BMS ثبت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، مصطفی امیری رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها خراسان‌رضوی در خصوص پل‌های احداث در سطح استان اظهار داشت: در محور مشهد به میامی ساخت یک دستگاه پل باکس‌ی با چهار دهانه چهار متری راهسازی مربوطه به طول یک کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال مالی جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه همچنین یک دستگاه پل باکسی در منطقه دوغایی در محور قوچان به سبزوار در حال ساخت است، افزود: ساخت این پل با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال که دارای ۶ دهانه چهار متری و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است؛ تا پایان خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

امیری گفت: برای رفع نقطه حادثه‌خیز محور فیروزه به خوشاب یک دستگاه پل سه دهانه ساخته شده و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال تا پایان امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای خراسان‌رضوی همچنین تصریح‌کرد: قرارداد تعمیر اساسی ۸۹ دستگاه پل با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال به ادارات تابعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ شده‌است.

خراسان‌رضوی با پنج‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.