شناسهٔ خبر: 157945 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد؛

متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شد

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل سه برابر شدن متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل روز شنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح در دست احداث  محور قزوین - تنکابن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «توسعه و تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی و شبکه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد»، گفت: هم اکنون و در حوزه احداث بزرگراه ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت داریم که یکی از مهم‌ترین آنها محور قزوین-الموت-تنکابن است که فاز نخست آن از قزوین تا الموت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است.

وی افزود: از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر، منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل-رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است، گفت: آزادراه صوفیان-تبریز و مراغه - هشترود نیز در حال تکمیل بوده و سال آینده آماده افتتاح و بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل یادآور شد: استان سیستان و بلوچستان بیشترین و بزرگ‌ترین طرح‌های بزرگراه و آزادراهی را به خود اختصاص داده است.

خادمی به وضعیت طرح‌های ریلی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: چهار طرح ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که شامل دو مسیر ریلی سنندج - همدان و بستان‌آباد-تبریز می‌شود. همچنین مسیر ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر نیز تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی ساخت و توسعه راه آهن اردبیل-میانه و امکان افتتاح آن در بهار سال آینده خبر داد. 

وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به‌همراه هیأتی و به‌منظور بازدید از پروژه آزادراهی قزوین - تنکابن، واگذاری و بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، عملیات آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در سه شهرستان استان قزوین، افتتاح طرح‌های راهداری، بازدید از عملیات خدمات زیربنایی در شهرک عظیمیه، حضور جشن جوانی جمعیت و شرکت در نشست شورای مسکن به استان قزوین سفر کرده است.