شناسهٔ خبر: 157952 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در برخی محورها طی ۳ روز آینده

جاده- مه گرفتگی- مسافرت- هواشناسی سازمان هواشناسی نسبت به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی طی سه روز آینده هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور فعالیت سامانه بارشی از فردا یک‌شنبه تا سه‌شنبه موجب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و بارش برف در ارتفاعات می‌شود و کاهش دما و کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی را به همراه دارد.

روز یک‌شنبه خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب فارس، غرب و جنوب هرمزگان و روز دوشنبه بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب کرمان درگیر این سامانه می‌شوند.

این سامانه بارشی سه‌شنبه نیز شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه آلودگی، وزش باد، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها اعلام شده است.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی توصیه شده است.