شناسهٔ خبر: 15796 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با هدف بررسی شرایط ترانزیت ریلی غلات انجام شد؛

بازدید هیات سرمایه گذار قزاقستان از بندر امیرآباد/ هدفگذاری ترانزیت ۲.۵ میلیون تن غلات به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق راه‌آهن و بندرامیرآباد

بندر امیرآباد یک هیات سرمایه‌گذار از کشور قزاقستان به منظور بررسی شرایط ترانزیت ریلی غلات از بندر امیرآباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، یک هیات سرمایه‌گذار از کشور قزاقستان به منظور ترانزیت سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن غلات از طریق خطوط ریلی از بندر امیرآباد به بندر شهید رجایی و از آنجا به قصد کشورهای حاشیه خلیج فارس به بندر امیرآباد وارد شد و از نزدیک از این بندر بازدید کرد.

در نشستی که به همین منظور با حضور یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال و اوصیا معاون اداری و مالی بندر امیرآباد و جمعی از مسئولین برگزار شد توضیحاتی در خصوص روند ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی ارائه شد.

در این جلسه در ابتدا معاون اداری و مالی بندر امیرآباد با بیان مطالبی در خصوص امکانات، توانمندی‌ها و قابلیت‌های بندر امیرآباد در زمینه‌های مختلف گفت: بندر امیرآباد به عنوان هاب غلات بنادر شمالی کشور کلیه امکانات و تجهیزات مدرن را جهت تخلیه و بارگیری این نوع کالا داراست.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بندر امیرآباد با دارا بودن ۹ پست اسکله با طول ۱۵۰۰ متر ظرفیت اسمی جابه جایی ۴ و نیم میلیون تن کالا را در سال داراست و تا پایان سال جاری با توسعه زیرساخت‌هایی که در این بندر در حال انجام است تعداد اسکله های این بندر به ۱۵ پست و ظرفیت اسمی آن به ۵/۷ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به وجود اراضی پشتیبانی وسیع جهت واگذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ساخت سیلو نگهداری غلات به عنوان یکی از مزیتهای سرمایه گذاری در این بندر خبر داد و گفت: در حال حاضر این بندر ظرفیت حجمی نگهداری ۱۲۰ هزار تن غلات را در سیلوهای در حال بهره برداری خود دارد و تا پایان کار ساخت سیلوهای در حال ساخت، این رقم به بیش از  ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی بندر امیرآباد در حمل یکسره غلات از کشتی به واگن بر ارتقاء سرعت تخلیه این نوع کالا از کشتی به واگن تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با استفاده از تجهیزات به روز میزان ۶۰۰ تن انواع غلات طی یک ساعت از کشتی به واگن انتقال می‌یابد.

در ادامه مدیر کل راه‌آهن شمال در سخنانی با تاکید بر آمادگی کامل شبکه ریلی شمال کشور در انتقال و جابه جایی این کالاها، از وجود ۹۰۰ دستگاه واگن جهت حمل این نوع کالا و ترانزیت آن به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خبر داد.

گفتنی است ؛ در ادامه این هیات از محوطه های عملیاتی و امکانات و تجهیزات بندر بازدید کردند./

نظر شما