شناسهٔ خبر: 157974 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

آغاز آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان در قزوین

وزیر عملیات اجرایی آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی نهضت ملی مسکن استان قزوین با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی نهضت ملی مسکن استان قزوین ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در «دهکده کوشک» روستای رشتقون انجام شد.
امروز کار اجرایی و آماده سازی زمین های روستایی به متقاضیان مسکن طرح نهضت ملی در سه شهرستان آبیک، بویین زهرا و قزوین آغاز می شود.
این طرح در شورای تامین مسکن، شورای برنامه ریزی توسعه و کمیته تصویب طرح هادی استان صورت گرفته که پس از انجام امور مطالعاتی تصویب، ابلاغ و براساس آن برنامه ریزی های لازم نیز صورت گرفته است.
این طرح شامل پیاده سازی نقشه، خاکبرداری، خاکریزی، تسطیح و تمامی عملیات اجرایی مرتبط با واگذاری این زمین ها بوده که پس از آماده سازی برای تحویل به متقاضیان مهیا خواهد شد.
متقاضیان دریافت زمین های روستایی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن نیز می توانند از تسهیلات بانکی ساخت مسکن روستایی نیز استفاده کنند.
در «دهکده کوشک» روستای رشتقون ۵۴۴۹ تعداد قطعه به مساحت ۲۴۹ هکتار به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است.
در این دهکده ۵۰۳۴ قطعه زمین در قالب ۱۲۲.۷ هکتار مسکونی و ۴۱۷ قطعه زمین به مساحت ۱۲۶.۳ هکتار به صورت عمومی استفاده شده است.
بنابر این گزارش قطعات اختصاص یافته به دهکده آبساران آبیک سفلی، دهکده هنگام روستای نجم آباد، دهکده ماهان روستای فارسیان، دهکده آران روستای آراسنج جدید و دهکده توران شهرستان بوئین زهرا نیز واگذار شدند.
امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان قزوین، البرز و آبیک در مجلس و جمعی از مدیران و مسوولان استانی و کشوری در روستای رشتقون برگزار شد.