شناسهٔ خبر: 157982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان چگنی

خط کشی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چگنی گفت: ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان در ۱۰ ماه سال جاری خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، حسن فاضلیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی به عملکردهای دهه ماهه سال جاری این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش همکاران ستادی و شهرستان در این مدت در حوزه نگهداری راه، ۲۴ کیلومتر روکش آسفالت؛ ۵ کیلومتر زیرسازی راه‌های روستایی، لکه گیری و چاله گیری با آسفالت سرد و گرم به مقدار ۳۱۰ تن، رفع آبشستگی محورهای اصلی و روستایی به مقدار ۵۳۰ مترمکعب انجام شده‌است.

وی ادامه‌داد: ۱۷ کیلومتر شانه‌سازی، نخاله برداری در حریم راه به طول ۲۰ کیلومتر، ۲۱۰ کیلومتر اصلاح و پاک سازی قنو ها، ایجاد هره خاکی در پرتگاه‌ها و دهانه پل‌ها ۲۴ مورد، ریزش‌برداری (محورهای اصلی و فرعی) ۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، خاکریزی و خاک‌برداری به مقدار ۳۰ هزار مترمکعب، احداث و اصلاح رمپ ورود و خروج ۱۰ مورد و خاکریزی پشت دستک پل‌ها ۱۸ هزار متر مکعب از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری راه است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی بیان کرد: در حوزه ایمنی و حریم راه اقدامات از قبیل نصب ۶۶۵ علائم جاده‌ای (مسیرنما، قوس نما و....)، ۸ مورد برقراری تردد و رفع انسداد ناشی از تصادف، ۱۰ مورد نصب سرعت‌گیر (آسفالتی)، ۲۵ مورد نصب سرعت‌گیر پلاستیکی، ۲۰۰ کیلومتر خط کشی محور اصلی و فرعی، پاکسازی حریم راه به طول ۳۳۰ کیلومتر، نصب و ساماندهی ۴۳۰ عدد نیوجرسی، نصب ۹۸ بشکه ایمنی، ایمن سازی شیب شیروانی به طول ۲۰ کیلومتر، تعمیر و بازسازی گاردریل ۹۸ مورد انجام شده‌است.

فاضلیان اضافه‌کرد: ایمن‌سازی نقاط پر خطر با نصب علائم و خاکریز ۱۷ مورد، بازدید و تهیه کروکی متقاضیان جهت اخذ مجوز حریم ۸۴ مورد، ترانشه برداری ۱۰ نقطه، ۵۱۰ مورد آشکارسازی پایه گاردریل، ۲۰ کیلومتر شیارزنی طولی و عرضی، نصب ۳ هزار و ۵۰۰ عدد چشم گربه‌ای، نصب ۱۰۲ استوانه ایمنی و شست‌وشوی هزار و ۲۰۰ عدد تابلو و علائم انجام شده‌است.

وی به عملکرد این اداره در حوزه ابنیه فنی اشاره کرد و افزود: پاک‌سازی و تنقیه ۱۲۰ دستگاه پل، احداث پل انارستان و تعمیر و بازسازی ۲ دستگاه پل آسیب دیده در این مدت انجام گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیان کرد: در حوزه حمل و نقل، کنترل گشت دروازه‌ای ۹۰ مورد، تعداد تخلفات ثبت شده ۱۱۰ مورد و ۴ هزار و ۶۷۸ بارنامه ترافیکی صادر شده‌است.