شناسهٔ خبر: 157999 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وضعیت نارنجی آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور برای وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب که منجر به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی می‌شود، هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج امروز و فردا سه‌شنبه بعدازظهر موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از ۲ متر(با تاکید بر دریای عمان)

منطقه اثر این سامانه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی شده است.

این شرایط جوی منجر به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور به منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه شده است.