شناسهٔ خبر: 158002 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری:

رکورد روکش آسفالت در هفت سال گذشته شکست

اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به استفاده از ۱۱ میلیون تن آسفالت جهت روکش سطح جاده‌های کشور، گفت: میزان آسفالت به کار رفته در مسیرهای ارتباطی کشور توانست از رکورد هفت سال گذشته عبور کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ رضا اکبری روز شنبه و در آیین بهره‌برداری از ۲۴ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی همراه بود، اظهار کرد: امسال نسبت به سال های ۹۵ تا ۱۴۰۱ بالاترین میزان آسفالت را برای روکش سطح جاده به کار گرفتیم تا جایی که تا پایان سال این میزان به ۱۲ میلیون تن هم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۶۰۰ قرارداد فعال در استان‌های کشور وجود دارد، اضافه کرد: رقم این قراردادها ۶۹ همت بوده که حدود ۱۴ همت آن مربوط به مطالبات پیمانکاران می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: ۲۵ قرارداد استان های کشور در حال مناقصه و اجرا قرار دارد که جمعا رقمی معادل ۲۰۸ همت را شامل می‌شود.

تردد در راه‌های قزوین ۸ درصد افزایش داشته است

جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این مراسم اظهار کرد: نقش قزوین در حوزه ارتباط ترافیکی کشور، به خصوص از شهرهای شمال و شمال غرب به مرکز از گذشته های دور حایز اهمیت بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۴ میلیون تردد در سطح راه های ارتباطی استان توسط دوربین های تردد شمار برخط ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش هشت درصدی روبرو می باشد.

حق لطفی به توسعه مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون ۳۹ مجتمع خدمات رفاهی به مساحت ۷۰۰ هزار مترمربع درحال فعالیت است که این تعداد مجتمع توانسته سه هزار فرصت شغلی را در منطقه ایجاد کند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز ساخت ۲۱ مجتمع جدید خدمات رفاهی به مساحت ۴۵۰ هزار متر مربع در دستور کار استان است که پنج مجتمع تا پایان سال آماده آماده ارایه خدمات به مسافران خواهد بود.

حق لطفی با اشاره به اینکه میزان مصرف آسفالت به کار گرفته شده در سطح راه های ارتباطی استان نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: میزان آسفالت به کار رفته در استان طی سال جاری ۴۲۰ هزار تن بود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین، ۱۵ نقاط حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده که تا ۲ سال آینده مرتفع می شود و در عین حال نیز ۲ نقطه رفع خطر شده است.

حق لطفی به ارتقا ایمنی سطح راه های ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: عملیات نصب نیوجرسی در آزادراه قزوین - زنجان به طول ۷۵ کیلومتر به اتمام رسیده که کار بسیار قابل توجهی بود.

گفتنی است، ۲۴ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اعتباری معادل چهار هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به همراه هیاتی و به منظور بازدید از پروژه آزادراهی قزوین - تنکابن، واگذاری و بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، عملیات آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در سه شهرستان استان، افتتاح طرح‌های راهداری، بازدید از عملیات خدمات زیربنایی در شهرک عظیمیه، حضور جشن جوانی جمعیت و شرکت در نشست شورای مسکن به استان قزوین سفر کرده است.