شناسهٔ خبر: 158011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان به دهه فجر صورت گرفت

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان

دفتر امام جمعه همزمان با ایام الله دهه فجر با هدف تجدید پیمان با آرمان های انقلاب اسلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به همراه معاونین به دیدار امام جمعه شهر همدان رفت و با وی به گفت و گو نشست.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (همدان) صبح امروز در فضایی صمیمی همزمان با ایام الله دهه فجر با هدف تجدید پیمان با آرمان های انقلاب اسلامی مجید صالحی امیر مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان  به همراه معاونین به دیدار آیت الله شعبانی امام جمعه شهر همدان رفت و با ایشان به گفت و گو نشست. 

در ابتدای این دیدار صالحی عنوان کرد: برای ما توفیقی حاصل شده است که در آستانه ۴۵ سالگرد انقلاب اسلامی برای عرض تبریک و تجدید پیمان با آرمان های انقلاب اسلامی به حضور شما رسیدیم و گزارشی از روند اقدامات انجام شده در شش ماهه گذشته به صورت اخص و خلاصه خدمت شما ارائه می دهیم

وی ادامه داد: با دعای خیر مردم و خواست خدا در این مدت، شورای مسکن استان به صورت مستمر ۳۶ جلسه تشکیل شده است که از این حیث بالاترین آمار در کشور را داریم این جلسات متعدد همراه با پیگیری ها در خصوص تامین زمین انجام شده در شهرهای استان و با تلاش شبانه روزی تقریبا تمامی شهر ها زمین تامین گردیده است.که برای مثال متوانیم به توافق ۲۰۰ هکتار دیگر اراضی جنب کوی پرواز  با دانشگاه آزاد و شهرداری توافق کردیم و همچنین در ملایر ۵۱۵ هکتار اراضی با نام شهرک های ایمان و امید آماده کلنگ زنی خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص طرح جامع همدان گفت: هفت سال طرح جامع شهر همدان معطل مانده بود که با تلاش شبانه روزی و پیگیری های مستمر به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید

صالحی ادامه داد: در حوزه بازآفرینی اولین دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری کشور در استان همدان افتتاح شد و همدان اولین استان با مصوبه بومی سازی بیش از هشتاد  درصد بسته های تشویقی بازآفرینی  است که این کار با برگزاری بیش از  ۵۹ جلسه به سرانجام رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز بحمدلله در رتبه بندی استان ها در طرح نهضت ملی مسکن در نیمه های جدول هستیم و برنامه ریزی شده تا در مدت کم رتبه های زیر ده را کسب کنیم و همچنین در حوزه ساخت و توسعه در راه ها، چهار پروژه به مرحله افتتاح رسید در این مسیر سخت نیازمند دعای خیر شما و مردم هستیم.

در ادامه حضرت آیت الله شعبانی امام جمعه شهر همدان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: در آستانه ۲۲ بهمن برای همه زحمت کشان انقلاب آنهایی که امروز اسیر خاک اند غریق رحمت و  آنهایی که امروز در عرصه خدمتند آرزوی موفقیت دارم.

ایشان ادامه داد: تامین زمین کار بسیار مهم و سختی بود ه بحمدلله به سرانجام رسیده است و امیدواریم هر چه سریعتر کلید منازل به متقاضیان تحویل داده شود. 

ایشان همچنین افزود: روند تامین مالی که در ساخت مسکن وجود دارد  بخشی آورده دولتی ست و بخشی آورده مردم است که گاها برای مردم تامین آن سخت است امیدواریم شرایطی در نظر گرفته شود تا به متقاضیان د رتامین مبالغ کمک شود

ایشان همچنین گفت: مولد سازی اراضی در دستور کار قرار گیرد تا با روش های نظیر اجاره به شرط تملیک‌ سرعت ساخت و واگذاری زمین به متقاضیان صورت بگیرد.