شناسهٔ خبر: 158029 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلاب در مناطق پربارش جنوب کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام صدور هشدار نارنجی در مناطق جنوبی کشور در مناطق پربارش نسبت به احتمال سیلاب و بالاآمدن آب رودخانه‌ها هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در جنوب کشور فعال است و استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، خوزستان و مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بارش دارند. فردا نیز در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان، بارش‌ها تداوم دارد که بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید موقتی است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط جوی طی امروز و دو روز آینده در جزایر جنوبی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز پیش‌بینی شده است، از ساعات اولیه صبح امروز تا کنون جزایر قشم، ابوموسی، سیریک، عسلویه، بارش دارند.

رفیعی توضیح داد: از اواخر روز چهارشنبه سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که مناطقی از شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را درگیر می‌کند و سبب بارش در این مناطق می‌شود.

وی گفت: آب‌های خلیج‌فارس، تنگه‌ هرمز و دریای عمان طی امروز و فردا مواج، متلاطم و بارانی است.

وی افزود: آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد است. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز  ۷ درجه بالای صفر ثبت شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام صدور هشدار نارنجی در مناطق جنوبی کشور در مناطق پربارش نسبت به احتمال سیلاب و بالاآمدن آب رودخانه‌ها هشدار داد.