شناسهٔ خبر: 158052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

تکمیل۴۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در سال جاری / بهره برداری از ۵۲ کیلومتر بزرگراه در سطح استان

تکمیل40 کیلومتر پروژه بزرگراهی در سالجاری معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل۴۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در سطح استان اردبیل طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد شاخص معاونت مهندسی و ساخت در۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴مرداد ماه ۱۴۰۰ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲در دولت سیزدهم با اعلام این مطلب اظهار داشت: استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه بوده که مراحل مطالعاتی احداث ۲۹۹ کیلومتر آن در شرف تکمیل است.

وی گفت: با توجه به نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، احداث، تکمیل و توسعه پروژه های بزرگراهی بعنوان پیشران پیشرفت و توسعه استان اردبیل در اولویت برنامه های ما در معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: احداث راه اصلی کلور – درام به طول ۱۷ کیلومتر، احداث باند دوم انگوت – قره آغاج به طول ۴ کیلومتر، احداث باند دوم مشگین شهر – اهر به طول ۱۰ کیلومتر، احداث کنار گذر شهر نیر و نیر – سراب به طول ۱۸ کیلومتر و احداث باند دوم گرمی – اردبیل بخشی از عملکرد و اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در دوره دولت سیزدهم است.

یوسف زاده با اشاره به نگاه متوازن اداره کل راه و شهرسازی به همه مناطق استان اردبیل اظهار کرد: آغاز احداث تونل مهم و راهبردی الماس و تعریض و بهسازی راههای طرفین محور خلخال - اسالم بطول ۵/۴ کیلومتر در توسعه و آبادانی جنوب استان و همجنین ارتقاء و افزایش صنعت گردشگری استان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: ۵۲ کیلومتر پروژه مهم بزرگراهی در دوره دولت سیزدهم در استان به بهره برداری رسیده و حدود ۴۰ کیلومتر هم به مرحله تکمیل رسیده است.

وی افزود: در سنوات گذشته ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در سطح استان احداث و به بهره برداری رسیده و همچنین احداث ۲۷۸ کیلومتر پروژه بزرگراهی آغاز شده است.

تکمیل پروژه های اولویت دار بزرگراهی استان اردبیل نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است

یوسف زاده به پروژه های در دست اجرای حوزه راهسازی در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر ، احداث باند دوم اردبیل – سرچم به طول ۱۰۳ کیلومتر ، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس آباد – سربند – مشگین شهر به طول ۶۰ کیلومتر به عنوان پروژه های مهم راهسازی و بزرگراهی در حال اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش شبانه روزی و اهتمام مهندس محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی، استاندار، نمایندگان استان اردبیل و سایر مسئولین ارشد به حوزه راهسازی تاکید کرد: روند تکمیل سایر پروژه های اولویت دار بزرگراهی استان اردبیل نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.