شناسهٔ خبر: 158058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل:

۲۷۲۵۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اردبیل تامین زمین شدند

27253 متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اردبیل تامین زمین شدند معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین برای ۲۷۲۵۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن جهت احداث واحد های مسکونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، کریم شیروند معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد شاخص املاک و حقوقی در ۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴مرداد ماه ۱۴۰۰ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم با اعلام این مطلب اظهار کرد: ۵/۸۷۵ هکتار زمین برای احداث ۲۷۲۵۳ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و تلاش می کنیم زمین الباقی متقاضیان و ثبت نام کنندگان را بزودی تامین و اختصاص نماییم.

وی گفت: درحوزه املاک از ابتدای شروع طرح نهضت ملی مسکن که یکی از محوری ترین برنامه دولت سیزدهم می باشد، ۴۴۸۲ مترمربع در اختیار اقشار ویژه قرار داده شده و عرصه ۱۸۵۴ واحد مسکن مهر در سطح استان ساماندهی شده است.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه از تحصیل ۸۵۹ هکتار زمین اراضی در داخل محدوده شهری خبر داد و افزود: ۲۲۲ هکتار زمین در داخل حریم نیز به زمین های دولتی افزوده شده است.

وی اظهار کرد: با تلاش همکاران و کارشناسان حوزه معاونت املاک و حقوقی تعداد ۵۱۰۰ سند تک برگ اخذ شده است.

شیروند گفت: با تلاش همه همکاران و اهتمام ویژه مدیرکل محترم، در ارزیابی های سازمان ملی زمین و مسکن، اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بحث اجرای طرح ملی نهضت مسکن رتبه برتر را در بین استانهای کشور در سالجاری کسب نموده است.

معاون راه و شهرسازی استان افزود: تعداد ۱۲۰۳ واحد درطبقات و ۸۵۰ قطعه در سطح تفکیک شده و قرارداد مهلت سپری شده ۱۴۴ هکتار زمین تعیین تکلیف شده است.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اجرای موفق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: تعداد متقاضییان دارای ۳ فرزند در ۱۵ شهر استان ۱۹۲۵ نفر بوده که تعداد ۶۲۱ قطعه زمین تخصیص و تعداد ۳۰۰ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

وی در ادامه اظهارکرد: تعداد متقاضیان ۴فرزندی زیر۲۰سال به تعداد ۴۹۶ مورد بوده و محل واگذاری زمین های طرح جوانی جمعیت در شهرهای خلخال، نمین، لاهرود و جعفرآباد در نظر گرفته شده و تاکنون به ۸ خانواده دارای ۴ فرزند زیر۲۰ سال زمین بصورت کاملا" رایگان واگذار و هزینه آماده سازی از آنها اخذ نشده است.

شیروند از اجرای ۲۳۵ حکم و رفع تصرف در سطح استان خبر داد و گفت: در حوزه حقوقی کارشناسان ما تقریبا" ۴۵۰۰ مرحله در دادگاه و محاکم قضایی استان جهت دفاع و صیانت از اراضی ملی حضور پیدا کرده اند، که موجب صدور تعداد  ۱۷۸۷رای دادگاه شده است.

وی افزود: کارشناسان حقوقی ما در اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پیگیر ۸۰ مورد پرونده مطروحه در دیوان عدالت اداری هستند.