شناسهٔ خبر: 158089 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار باران و گردوخاک در برخی مناطق جنوبی کشور

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، وزش باد و شدید و گردوخاک در برخی مناطق جنوبی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آب و هوا و وضعیت جوی کشور را توضیح داد و گفت: امروز در جنوب بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در برخی نقاط سبب گردوخاک و تگرگ می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه‌داد: در سایر نقاط کشور تا روز چهارشنبه جوی آرام و پایدار برقرار است و از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه فعالیت این سامانه شدت یافته و به مناطقی از جنوب غرب هم کشیده می‌شود و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را در بر می‌گیرد تا جایی که روز جمعه انتظار می‌رود نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمالی شرقی کشور بارش داشته‌باشند.

به گفته رفیعی، مناطق جنوبی کشور نیز تحت تأثیر جریانات جنوبی بارش و وزش باد شدید خواهند داشت و آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان هم طی دو روز آینده مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس هواشناسی آسمان تهران را صاف همراه با غبار صبحگاهی و در برخی ساعات وزش باد ملایم دانست و گفت: بیشینه دما به ۱۹ درجه می‌رسد و کمینه دما هم به ۷ درجه رسید که پیش‌بینی می‌شود فردا هم با افزایش دما به ۹ درجه برسد.