شناسهٔ خبر: 158090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصدی احداث جاده جدید دالکی- کنارتخته در استان بوشهر

بازدید از دالکی کنارتخته 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: طرح احداث دالکی - کنارتخته در این استان ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح یاد شده اظهار کرد: طول باند دوم محور دالکی - کنار تخته ۱۸ کیلومتر است که با اتمام آن مسیر ۲۹ کیلومتری کنونی را ۱۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.

دستغیبی بیان کرد: برای اتمام این مسیر در مجموع ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تأمین آن به اتمام این طرح در دولت سیزدهم کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه‌داد: محور دالکی - کنار تخته از دیرباز دارای ترافیک تردد به‌ویژه در روزهای تعطیل بوده که با اتمام باند جدید، این معضل دیرینه را برای استان‌های جنوبی کشور و به‌ویژه بوشهر و فارس برطرف می‌کند.

دستغیبی گفت: سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر جان خود را در مسیر دالکی - کنار تخته از دست می‌دهند که با اجرای باند دوم تلفات محور یاد شده به حداقل می‌رسد.

وی افزود: در سال‌های اخیر به‌شکل متوسط در تعطیلات نوروز چهار میلیون تردد (رفت و برگشت) در محور دالکی - کنار تخته انجام‌می‌شود که این میزان تردد اجرای هر چه سریع‌تر طرح را ضرورت بخشیده‌است.