شناسهٔ خبر: 158108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری ۵ کیلومتر از بزرگراه اهرم- برازجان

بهره برداری از 5 کیلومتر بزرگراه جنوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور ۵ کیلومتر از بزرگراه اهرم - برازجان حدفاصل بنداروز- تقاطع ورودی برازجان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در آیین این افتتاح اظهار کرد: کریدور بزرگراه‌ی نوار ساحلی جنوب کشور داری هزار و ۸۵۰ کیلومتر طول است که از بندر گواتر در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های هرمزگان و بوشهر به شلمچه در استان خوزستان منتهی می‌شود.

دستغیبی افزود: طول کریدور بزرگراه‌ی نوار ساحلی جنوب کشور در محدوده استان بوشهر ۳۹۰ کیلومتر است که از جنوب استان یعنی شهرستان عسلویه شروع می‌شود و در انتها در بخش شمالی استان به شهرستان دیلم می‌رسد.

وی بیان کرد: این قطعه واقع در کریدور بزرگراه‌ی نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۵ کیلومتر و با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ساخته شده‌است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باعث کاهش بسیاری از حوادث ترافیکی و تأثیر به سزایی در توسعه حمل و نقل و برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز در این محور خواهد داشت.