شناسهٔ خبر: 158116 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

صالحی در جلسه با مدیران راه آهن خراسان:

مسافر از لحظه اول تا آخر باید تکریم شود/ اجازه سیر به واگن‌های معیوب ندادیم

صالحی مدیر عامل راه‌آهن در بازدید از ایستگاه راه آهن مشهد و جلسه با مدیران منطقه خراسان بر دو مقوله تکریم مسافر و ایمنی سفرهای ریلی تاکید کرد و گفت: در مقوله ایمنی تعارف و شوخی نداریم و به واگن‌های معیوب اجازه سیر ندادیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن پس از بازدید از ایستگاه راه آهن مشهد در جلسه با مدیران منطقه خراسان که از ساعت ۲۰ جمعه شب تا ۳۰ دقیقه بامداد امروز شنبه ادامه داشت، بیان کرد: مسافر از لحظه اول تا لحظه آخر باید تکریم شود. او سفیر ماست. باید از لحظه ورود به ایستگاه و حتی هنگام خرید بلیط تا زمان سوار شدن و در طول سفر به‌جهت امکانات کوپه، نمازخانه بین راه و ..‌. همه‌چیز در وضعیت مطلوب باشد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی درباره نحوه برخورد با مردم در ایستگاه‌ها افزود: افرادی که در لبه مواجهه با مردم و مسافران هستند باید با مسافرین برخورد خوبی داشته‌باشند و حتی اگر امکان صدور بلیط نباشد باید با روی خوش با مردم برخورد کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره سیاست راه آهن در خصوص افزایش هرچه بیشتر ایمنی گفت: ما در مقوله ایمنی تعارف و شوخی نداریم و همگان دیدند که روی عدم اعزام واگن‌های شیر بسته ایستادیم و به واگن‌های معیوب اجازه سیر ندادیم.

وی ادامه‌داد: درباره قطارهای مسافری هم اگرچه ایمنی قابل قبولی وجود دارد اما ایمنی واگن‌های مسافری هم باید هرچه بیشتر افزایش یابد.

مدیر عامل راه‌آهن در ادامه افزود: سال‌ها راه آهن مناطق بدهکار بودند ولی اکنون تقریباً ناحیه‌ای بدهی جاری ندارد.

 صالحی در خصوص علت وضعیت سابق گفت: اولاً هزینه‌ها و اعتبارات بدون نگاه به منابع واقعی مصوب می‌شد و ثانیاً جریان ورود منابع به‌ویژه از محل وصول مطالبات و نیز درآمدهای غیرعملیاتی دچار نقصان بود و درآمدهای جاری تکافوی هزینه‌های جاری را نمی‌داد که اصلاح هر دو جنبه آن در جریان است.