شناسهٔ خبر: 158146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۶ درصدی جابه‌جایی بار از مبدا استان کرمان نسبت به سال گذشته

جابجایی بار از مبدا استان كرمان نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است رئیس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه حدود ۳۵ میلیون تن بار از مبدا استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، محمدعلی خدادادی با اشاره به افزایش جابه‌جایی بار از مبدأ استان در ۱۰ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه حدود ۳۵ میلیون تن بار از مبدا استان کرمان به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

خدادادی با بیان این مطلب که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بارنامه برای حمل این میزان بار در سال جاری صادر شده است، افزود: صدور بارنامه نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۳۵۲ هزار بارنامه بوده، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه استان بندرعباس، اصفهان و خوزستان مقاصد اصلی بار بودند، خاطرنشان کرد: شهرستان های سیرجان، زرند و کرمان نیز شهرستان های اصلی مبدا بار در استان کرمان هستند.