شناسهٔ خبر: 15816 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

مشوق‌های سازمان بنادر برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشوق‌های سازمان بنادر برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: تضمین سرمایه‌گذاری‌ها در داخل بنادر کشور و حمایت‌ از محل وجوه اداره شده برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش دریایی از جمله مشوق‌های سازمان بنادر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمد سعیدنژاد شب گذشته ۲۸ آذر در حاشیه مراسم امضای قرارداد ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی با مدیران کل بنادر و دریانوردی استان‌های ساحلی کشور در جمع خبرنگاران گفت: قراردادهایی که امشب با هدف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی امضا شد به ارزش ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان بود که در کلیه بنادر کشور این سرمایه‌گذاری‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در این کار مشوق‌هایی پیش‌بینی کرده‌ایم از جمله استفاده از اختیارات قانونی خودمان برای تضمین سرمایه‌گذاری‌هایی که در داخل بنادر کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و همین‌طور حمایت‌هایی که از محل وجوه اداره شده برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش دریایی کشور داریم به عنوان مشوق برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کنار این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بنادر و دریانوردی با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برای گسترش فعالیت‌های آموزشی دریانوردی انجام شد و همینطور تقدیر شد از دو نفر از خیرانی که دبیرستان‌های دریایی را در جنوب کشور افتتاح کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در بخش پسابندر شامل انبارها،‌ سیلوها٬ سردخانه‌ها٬ جرثقیل‌های بندری و ملزومات حمل و نقل دریایی می‌شود./

نظر شما