شناسهٔ خبر: 158176 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۲ ایستگاه بارانسنجی خودکار هواشناسی در شهرستان دامغان

ایستگاه بارانسنجی ۲ ایستگاه بارانسنجی خودکار هواشناسی در شهرستان دامغان همزمان با نهمین روز دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با نهمین روز دهه فجر، پروژه ایستگاه های بارانسنجی خودکار هواشناسی حسن آباد و مهماندوست از توابع شهرستان دامغان با اعتبار بالغ بر ۹ میلیارد ریال به طور همزمان با آیین افتتاح همزمان پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان سمنان، در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان، ایستگاه‌های باران‌سنجی خودکار هواشناسی حسن‌آباد و مهماندوست با حضور مهدی بندر آبادی فرماندار شهرستان دامغان، مدیران کل ستادی و اجرایی استان و شهرستان، بخشداران، دهیاران جمعی از مسئولین شهرستان دامغان در نهمین روز از دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی سمنان در حاشیه مراسم افتتاحیه اظهار کرد: این ایستگاه تمام‌خودکار دارای سنسور قابلیت اندازه گیری و محاسبه میزان بارندگی ۲۴ ساعته و نرخ بارش (شدت بارش) و همچنین محاسبه آب حاصل از بارش برف را دارد که داده‌های برخط به سامانه‌های سازمان هواشناسی کشور و استان متصل و ارسال می‌شود.

در ادامه مصطفوی گفت: این پروژه با هدف کمک در انجام تحقیقات کاربردی در حوزه‌های کشاورزی، مدیریت شهری و بهبود پیش بینی‌های کوتاه مدت و... برای توسعه شهرستان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.