شناسهٔ خبر: 158177 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

افتتاح ایستگاه خودکار اقلیم شناسی «بره سر» رودبار در گیلان

ایستگاه هواشناسی ایستگاه خودکار اقلیم‌شناسی «بره سر» رودبار در استان گیلان در ارتفاع ۱۲۰۰ متری و در دامنه ارتفاعات قله درفک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، ایستگاه خودکار اقلیم‌شناسی بره سر در شهرستان رودبار به‌عنوان جنوبی‌ترین شهرستان استان گیلان و در ارتفاع ۱۲۰۰ از سطح دریا افتتاح شد.

اعتبار هزینه شده برای این ایستگاه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین شده‌است.

محمد دادرس در آیین افتتاحیه این ایستگاه که با حضور فرماندار این شهرستان، بخشدار، رؤسای ادارات، شهردار، اعضای شورای‌شهر «بره سر» و حضور گرم مردم این منطقه برگزار شد، گفت: این نقطه از استان به‌دلیل شرایط مناسب ارتفاعی و وزش باد مناسب به‌عنوان سایت پاراگلایدر کشوری انتخاب شده‌است.

وی افزود: از دیگر کاربردهای داده‌های این ایستگاه می‌توان به استفاده کشاورزان و باغداران از اطلاعات دریافتی از این ایستگاه اشاره کرد.

مدیر کل هواشناسی گیلان در ادامه از مساعدت مسئولین شهرستان و این منطقه در واگذاری زمین برای جانمایی این ایستگاه و همکاری صمیمانه در انجام این پروژه تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه هر یک از مسئولین شهرستانی حاضر در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات هواشناسی در احداث و بهره برداری از این ایستگاه، اطلاعات دریافتی از این ایستگاه را در رونق کشاورزی، گردشگری و مدیریت منابع آب و بحران این شهرستان بسیار مثمر ثمر خواندند.