شناسهٔ خبر: 15818 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان مطرح کرد:

جذب بخش خصوصی در وزارت راه محقق‌کننده اقتصاد مقاومتی است/ قراردادهای سازمان بنادر در شرایط پساتحریم آغاز ارزشمندی است

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر گفت: این حرکت در شرایط پساتحریم آغاز ارزشمندی است و ادامه اینگونه اقدامات، محقق‌کننده اقتصاد مقاومتی با توسعه رویکرد دریامحوری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سیدعلی‌اوسط هاشمی با اشاره به امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور گفت: این حرکت در شرایط پساتحریم آغاز ارزشمندی است و ادامه اینگونه اقدامات، محقق‌کننده اقتصاد مقاومتی با توسعه رویکرد دریامحوری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشور ما با دارا بودن ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل هنوز نتوانسته اقتصاد دریایی و بندری را در کشور جا بیندازد، ادامه داد: به همین دلیل است که علی‌رغم در اختیار داشتن ظرفیت عظیم سواحل و دریاها، با یک تکانه ضعیف در اقتصاد نفتی، اقتصاد کلان کشور با چالش مواجه می‌شود.

وی افزود: اگر نفت را از اقتصاد کشور خارج کنیم و اقتصاد تعقل‌آمیز از جمله اقتصاد دریامحور را در دستور کار قرار دهیم، ایران می‌تواند نقش اول اقتصاد منطقه را ایفا کند.

هاشمی با یادآوری عدم توجه به توسعه بندر چابهار در طول سی سال گذشته اظهار کرد: از سال‌های ۶۲ تا ۹۲ هیچ تغییری در بندر چابهار ایجاد نشد؛ بندری که ۳۶۰ کیلومتر ساحل دارد و به دریای آزاد متصل است؛ سهم کشور ما از این نعمت خدادادی چیست؟ تازه بعد از ۳۰ سال به اهمیت این بندر پی برده‌ایم که در نتیجه امشب قراردادی با حجم هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه سواحل مکران و بندر چابهار میان بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به امضا می‌رسد.

نماینده عالی دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان با اشاره به پیش‌بینی تأسیس شرکت توسعه و عمران سواحل مکران در برنامه ششم توسعه، گفت: بنا به اراده دولت در لایحه برنامه ششم توسعه تأسیس این شرکت گنجانده شد تا با استفاده از معافیت‌های مالیاتی در بستر منطقه آزاد، اقتصاد ملی توسعه یابد. اینجا یکی از بسترهایی است که بخش خصوصی می‌تواند به خوبی نقش ایفا کند و جغرافیای بکر منطقه چابهار را توسعه بخشد./

نظر شما