شناسهٔ خبر: 158190 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آمادگی ۲۷ پروژه بندری به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال برای افتتاح و بهره برداری

3 فروند اسکله فلزی سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی افتتاح و بهره برداری از ۲۷ پروژه عمرانی با ارزش بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی این سازمان، در بنادر بزرگ تجاری و کوچک تحت مالکیت سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید حسن عباسی سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی افتتاح و بهره برداری از ۲۷ پروژه عمرانی با ارزش بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی این سازمان، در بنادر بزرگ تجاری و کوچک تحت مالکیت این سازمان خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال «مهار تورم، رشد تولید»؛ توسعه، ارتقا و افزایش ظرفیت عملیات بندری و دریایی و اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۱۵۰۰ نفر، از جمله دستاوردهای مهم سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر شعار سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

‌سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تقویت بخش مهندسی و تولید محتوای به‌روز رسانی شده در زمینه‌های نیازسنجی، طراحی، ساخت، نگهداشت، اسقاط و جایگزینی دارایی‌ها، از اهم برنامه‌های سال آینده این اداره کل در سازمان بنادر و دریانوردی است.

حسن عباسی با بیان این مطلب، برنامه‌های عملیاتی اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مأموریت محوله در حوزه تدوین ضوابط مهندسی و همچنین استقرار سیستم مدیریت دارایی‌های فیزیکی این سازمان را تشریح کرد.

سرپرست اداره کل مهندسی عمران در ادامه، ضمن تشکر از همکاران و مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی، جامعه مهندسان مشاور و ارکان کارشناسی و مدیریتی سازمان برنامه و بودجه کشور در تدوین فهرست بهای کارهای دریایی (بدون قیمت) در سال گذشته، از تلاش بی وقفه به‌منظور انتشار فهرست بهای با قیمت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

بنا بر این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسن عباسی با اشاره بر ادامه‌دار بودن تولید و تدوین ضوابط مهندسی نظیر فهرست‌بها در حوزه‌های تخصصی نگهداری و تعمیرات دارایی‌های فیزیکی در جهت استفاده جامعه مشاوران و پیمانکاران، تأکید کرد.