شناسهٔ خبر: 158193 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۴۰ باب نمازخانه بین راهی تا سال آینده

نمازخانه بین راهی بوشهر رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افتتاح ۴۰ باب نمازخانه بین راهی تا سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجتبی ناصری مشاور ریاست و رئیس ستاد اقامه نماز این سازمان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ باب نمازخانه بین راهی احداث شده‌است، اظهار کرد: امسال عملیات اجرایی احداث ۳۰ باب نمازخانه آغاز شده و تا سال آینده ۴۰ باب نمازخانه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح‌کرد: این نمازخانه‌های بین راهی در محورهای عمدتاً کم‌برخوردار و پرتردد کشور و با استفاده از نمادهای معماری ایرانی - اسلامی احداث شده و یا در دست ساخت هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نمازخانه‌های بین راهی را مأمنی برای مسافران و معبدی برای اقامه نماز و عبادت کاربران جاده‌ای در سطح جاده‌های کشور خواند و افزود: علاوه بر ۱۸۰۰ نمازخانه منفرد و مستقل در سطح محورهای مواصلاتی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام ناصری با اشاره به فعالیت ۱۱۲۰ راهدارخانه و ۴۵۰۰ جایگاه سوخت در سطح جاده‌های کشور، از تجهیز راهدارخانه‌ها به نمازخانه برای دسترسی راحت‌تر مسافران و ادای فریضه نماز خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۲۶ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های کشور بیان کرد: همچنین ۵۶۸ مجتمع خدماتی رفاهی نیز در حال احداث بوده و موافقت اصولی ساخت ۱۰۸۰ مجتمع دیگر نیز اخذ شده‌است.

رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در هر ۷۸ کیلومتر از مسافت جاده‌های کشور یک مجتمع خدماتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: پس از افتتاح مجتمع‌های رفاهی در حال ساخت، این آمار به‌طور میانگین به ۵۶ کیلومتر از طول محورهای مواصلاتی کشور کاهش می‌یابد.