شناسهٔ خبر: 158218 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال صورت گرفت؛

انجام ۱۰۵ هزار آزمایش فنی و مکانیک خاک در استان گیلان

آزادراه و راه آهن مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گیلان با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۰۵۰۰۰ مورد آزمایش فنی و تخصصی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان ثبت شد گفت: آزادراه منجیل-رودبار، بزرگراه آستارا-آستارا و قطعات ۶ و ۷ راه‌آهن قزوین-رشت- انزلی از جمله مهمترین پروژه‌های زیربنایی مورد آزمایش این شرکت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرید طهماسبی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  استان در راستای اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفی پروژه های عمرانی نقش آفرینی ویژه‌ای با حضور در پروژه‌های ملی، استانی و بخش خصوصی با دقت و سرعت منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی از ابتدای سال بیش از ۲۵ هزار برگ گزارش آزمایش کنترل کیفی پروژه‌ها را در اختیار پیمانکاران و کارفرماها قرار داده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان دارای ۶ شعبه در سطح استان است، گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان دارای ۵۰ نیروی متخصص و فنی در شهرهای رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، صومعه سرا و آستارا است که در ۲۰ واحد محلی مستقر در پروژه‌های عمرانی در حال ارائه خدمات آزمایشگاهی فنی و مهندسی هستند.

وی با بیان اینکه این در راستای تعامل و ورود به بازارهای جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان ارتباط تنگاتگی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برای حضور در پروژه‌های ملی و استانی داشته است.  

طهماسبی با اشاره به اهم پروژه هایی که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان در آنها نقش آفرینی داشته است، گفت: آزادراه منجیل-رودبار، بزرگراه آستارا-آستارا، تکمیل تقاطع‌های محور فومن- شفت- سراوان، بزرگراه فومن- پونل، کنارگذر آستارا-تالش-پونل، کنارگذر انزلی، کنارگذر لنگرود، تقاطع غیر همسطح لاهیجان، پروژه توسعه اسکله بندرانزلی، پروژه‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی بندر انزلی، کلیه راه‌های فرعی و اصلی و تاسیسات ساختمان‌های دولتی کل استان، قطعات ۶ و ۷ راه‌آهن قزوین-رشت- انزلی، روکش راه‌های اصلی و شریانی استان از جمله مهمترین اقدامات همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حوزه وزارت راه و شهرسازی بوده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۲۰۰ نوع آزمایش فنی و تخصصی را در پروژه‌های عمرانی را انجام داده است افزود: ۱۰۰۰ متر حفاری و ارائه ۲۷ گزارش مطالعات ژئوتکنیک، ۲۲ مورد آزمایش طرح آسفالت و ۱۲ مورد آزمایش طرح بتن، بیش از ۲۳ هزار مورد آزمایش آسفالت، ۱۲ هزار مورد آزمایش خاک و ۲۵ هزار مورد آزمایش بتن و ... در این آزمایشگاه به ثبت رسیده است.

بنا بر این گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان گفت: این آزمایشگاه موفق شد طی سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۸۰ نفر- ساعت دوره آموزشی برگزار کند. همچنین این آزمایشگاه موفق شد  سمینار آموزشی با عنوان " آزمایش های مخرب وغیر مخرب بتن و تحلیل نتایج آن " را برای همکاران، کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کند.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گیلان با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۸۲ دیدار و جلسه با مدیران استانی برای حضور در پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی در راستای ورود به بازارهای جدید و استمرار همکاریها و وصول مطالبات برگزار شده است گفت: حضور مستمر و فعال در جلسات شورای فنی استان، دیدار و گفتگو و معرفی توانمندی آزمایشگاه به شهرداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بازدید میدانی از واحدهای محلی و پروژه‌های عمرانی استان، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی همکاران آزمایشگاه از جمله اقدامات آزمایشگاه استان گیلان برای ورود به بازارهای جدید بوده است.