شناسهٔ خبر: 15826 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ترسیم جایگاه ویژه بندر شهیدرجایی هرمزگان در نقشه جامع لجستیک کشور

بندر شهید رجایی مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جایگاه ویژه بندر شهید رجایی در نقشه جامع زیرساخت بازرگانی و لجستیک کشور ترسیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، کاظم سلیمی در جریان بازدید هیات اعزامی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بزرگترین بندر تجاری ایران افزود: طبق برنامه قرار است در پنج سال آینده، در پنج استان کشور ۲۰ مرکز لجستیک، هفت دهکده لجستیک، هفت پارک لجستیک و یک شهر لجستیک پس از تحلیل و بررسی استانداری‌ها در کشور ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه بندرعباس قلب جریان اقتصادی کشور است، اضافه کرد: در نقشه راه برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور، توسعه بندر شهید رجایی به عنوان اصلی‌ترین ورودی و خروجی محموله‌های تجاری مدنظر قرار گرفته تا قدرت رقابت این بندر در منطقه افزایش یابد.

معاون عملیات بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز گفت: دو هزار و ۴۰۰ هکتار پس کرانه لجستیکی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی الحاق شده و برنامه داریم این بندر هرچه سریع‌تر به آخرین امکانات بندری برای استقبال از خطوط کشتیرانی بین‌المللی تجهیز شود.

محمد علی اصل سعیدی پور ضمن اشاره به قرارگیری این بندر در محور ترانزیت شمال- جنوب ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، خدمات لجستیکی و تبادل الکترونیکی اطلاعات در بزرگترین بندر تجاری کشور افزایش یابد.

بازدید از پایانه‌های نگهداری کالای فله مایع، فله خشک و کانتینری و اسکله‌های مختلف بندر شهید رجایی از جمله برنامه‌های بازدید هیات وزارت صنعت، معدن و تجارت از بزرگترین بندر تجاری کشور بود.

نظر شما