شناسهٔ خبر: 158270 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)؛

شناور ۶۰ ساله بویه‌گذار مهر نوسازی و عملیاتی شد

شناور بویه گذار شناور استراتژیک بویه‌گذار مهر با ۶۰ سال قدمت، توسط متخصصان داخلی و با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد ریال نوسازی و وارد چرخه عملیاتی دریایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمد نظری معاون فنی و نگهداری این اداره کل اظهار کرد: شناور استراتژیک بویه‌گذار مهر با اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد ریال با اتکا بر توان متخصصان داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره) نوسازی و وارد چرخه عملیاتی دریایی شد.

وی افزود: کشتی بویه‌گذار مهر با ۶۰ سال قدمت از جمله شناورهای استراتژیک و مهم در حوزه ایمنی دریانوردی است که با توجه به‌ ضرورت حفاظت و صیانت از تجهیزات استراتژیک دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در داک یارد مجتمع بندری امام‌خمینی (ره) تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت.

نظری نوسازی بخش‌های مختلف شناور مذکور مشتمل بر تعویض ورق، بازسازی دکوراسیون، بازسازی سیستم برق و الکترونیک را از مهم‌ترین بخش‌های تعمیرات عنوان کرد و گفت: به‌منظور نصب دیزل همزمان با تعمیرات زیرآبی شناور، محاسبات اولیه مهندسی و طراحی به این منظور بر اساس الزامات مؤسسه رده‌بندی انجام شد.

وی تأمین دو دستگاه دیزل رانش، دو دستگاه ژنراتور و باز کردن و خروج ۴ دستگاه دیزل قدیمی را از مراحل دیگر این فرآیند تعمیراتی عنوان کرد.

وی تصریح‌کرد: افزایش ضریب ایمنی در هنگام ارائه خدمات کمک ناوبری در حوزه بنادر جنوب، حفظ آماده به کاری شناور استراتژیک و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات از اهم اهداف این تعمیرات به‌شمار می‌آید.

معاون فنی و نگهداری با اشاره به اینکه انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها مطابق با الزامات دریانوردی در یک بازه زمانی ۵ ساله و در دو نوبت ۲.۵ سال انجام می‌گیرد، تشریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با تأمین بودجه مناسب به‌منظور تقویت توان و ظرفیت بنادر کشور، افزایش ضریب ایمنی دریانوردی و ایمنی جان خدمه شناورها همواره به این مهم اهتمام ویژه دارد.