شناسهٔ خبر: 158277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پوشش خدمات آموزشی و ایمنی برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای آذربایجان غربی

04c0e0d4-9953-4243-8313-3e4815fcce88.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ایمنی سفر و مسافر را بالاترین اولویت کاری حوزه ی حمل ونقل جاده ای دانست و از اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی وتردد برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، ایمنی سفر و مسافر را بالاترین اولویت کاری حوزه‌ی حمل ونقل جاده‌ای دانست و گفت: به‌کمک گشت‌های تلفیقی کنترل و نظارت از سالم بودن تجهیزات ایمنی ناوگان مانند کپسول آتش‌نشانی، چکش‌های ایمنی، کمربند ایمنی، صندلی سلامت، لاستیک شیشه جلو، عملکرد درهای اتوبوس در شرایط اضطراری، داشتن معاینه فنی در پایانه‌های مسافری بازدید می‌شود.

دست نشان با توجه به اقداماتی که باعث کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود اعلام‌کرد: افزایش آگاهی قشر آسیب‌پذیر از فرهنگ ترافیک در جاده‌ها از اصلی‌ترین دلایل برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نقاط مختلف استان است که باعث کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود و امیدواریم با تداوم این کار ارتقا فرهنگ ترافیکی در جهت کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای و همچنین ایمنی تردد وسایل‌نقلیه افزود: توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی و اقدامات ایمن‌سازی فیزیکی در روستا و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت بوده از این رو دوره‌های آموزشی مختلفی در سراسر استان برای یک‌هزار و ٢٠٣ راکب موتورسیکلت، یک‌هزار و ۶۵٨ نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، ٢ هزار و ٢١٧ عابر پیاده، ۴١٢ راننده وانت‌بار و ٨٠٣ راننده ادوات کشاورزی برگزار شده و امید است با آموزش‌های ارائه شده این افراد با آگاهی بیشتری در راه‌ها تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه برخی از افراد از جمله کاربران آسیب‌پذیر بوده و نیازمند آموزش و توجه ویژه هستند، بیان کرد: عابران پیاده، دانش آموزان و رانندگان موتور سیکلت به‌دلیل اینکه بیشتر در معرض خطرات جاده‌ای هستند، باید نکات ایمنی و مقررات تردد عابران در حاشیه جاده‌ها و پل‌های عابر پیاده به این افراد آموزش داده شود به این ترتیب بیشترین نفرات آموزش دیده طرح‌های ایمنی جاده‌ای آموزه‌های ایمنی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به طرح آشکارسازی و ارائه تجهیزات ایمنی رانندگان افزود: علاوه بر ارائه آموزش‌های ایمنی به یک‌هزار و ۶٠۶ نفر از رانندگان ادوات کشاورزی، ٨٠٩ نفر از رانندگان وانت‌بارها و ٢ هزار و ٣٩۴ نفر از راکبین موتورسیکلت نسبت به نصب برچسب شبرنگ برای آشکارسازی این وسائط نیز اقدام شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۶١٣ عدد کلاه ایمنی بین راکبین موتور سیکلت آذربایجان‌غربی برای افزایش سطح ایمنی توزیع شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با توجه به آشکارسازی ناوگان عمومی گفت: ۴۵۴ عدد وسیله نقلیه سنگین در پایانه سیمان بار و پایانه بار آذربایجان‌غربی به برچسب و شبرنگ برای افزایش ایمنی مجهز شدند.