شناسهٔ خبر: 158280 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

انجام ۷۰۰ هزار نفر سفر از بندر قشم طی ۵ روز

گردشگری دریایی قشم ​بیش از ۶۹۴ هزار نفر مسافر در تعطیلات ایام دهه مبارک فجر در بنادر تحت نظارت اداره بندر قشم رفت‌وآمد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، از تاریخ ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه ‌بیش از ۶۹۴ هزار نفر مسافر در تعطیلات ایام دهه فجر در بنادر تحت نظارت اداره بندر قشم رفت‌وآمد کردند و در این مدت پنج‌هزار و ۳۷۶ تردد شناور مسافری و حمل خودرو انجام شد که در مجموع نزدیک ۶۹۴ هزار و ۶۹۴ نفر سفر ایمن جابه‌جا شدند.

وی ادامه‌داد: در تعطیلات پنج روزه ۱۵۰ هزار و ۹۴۰ خودرو نیز جابه‌جا شد. 

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم؛ همچنین در بنادر گردشگری ۲۴ هزار و ۲۱۶ تردد شناور گردشگری انجام شد که در مجموع ۲۵۳ هزار و ۸۳۰ نفر از خدمات گردشگری دریایی قشم استفاده کردند.

گفتنی است، شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری مجاز دارد که از این تعداد ۹ اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

سفر به قشم از مسیر زمینی با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکان‌پذیر است.