شناسهٔ خبر: 158292 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تحلیل پیش بینی هفتگی دمای هوا تا ۵ فروردین ۱۴۰۳

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۲۳ بهمن ماه تا ۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ را تولید و ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر این اساس، دمای هفته اول (۲۳ تا ۲۹ بهمن) در مناطق ساحلی دریای عمان حدود یک درجه کمتر از نرمال، سایر مناطق جنوبی کشور بین یک تا ۳ درجه بیش از نرمال و در استان‌های دیگر بین ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال است که در برخی مناطق کم سابقه است.

همچنین، در هفته دوم (۳۰ بهمن تا ۶ اسفند) دما در استان های ساحلی جنوب و شرق کشور تا یک درجه کمتر از نرمال، در شمال غرب، غرب، دو سوی نیمه غربی البرز و دامنه شرقی کوه‌های زاگرس جنوبی بین یک تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق کشور نرمال پیش بینی شده‌است.

دمای هفته سوم (۷ تا ۱۳ اسفند) در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان نرمال، در شمال غرب ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق یک تا ۳ درجه فراتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

دمای هفته های چهارم و پنجم (۱۴ تا ۲۷ اسفند) در شمال غرب، دامنه شرقی کوه‌های زاگرس و دو سوی نیمه غربی کوه‌های البرز از یک تا ۲ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته ششم (۲۸ اسفند تا ۵ فروردین) در جنوب شرق کشور تا یک درجه و برای سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.