شناسهٔ خبر: 158299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

پروژه "بلوردی" ظرفیت ۲۶۰۰ قطعه برای طرح جوانی جمعیت دارد

پروژه "بلوردی" ظرفیت ۲۶۰۰ قطعه برای طرح جوانی جمعیت دارد مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان اینکه این پروژه "بلوردی" در مجموع برای ۲۶۰۰ واحد در ۱۳۰۰ قطعه تعریف شده است، عنوان کرد: تاکنون ۷۰۰ قطعه به تعداد ۱۴۰۰ واحد به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شده است و مقرر شده به صورت دو طبقه حیاط دار ساخته شود.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: بنابر قانون چون جمعیت کرمانشاه بیش از ۵۰۰ هزار نفر است باید این پروژه خارج از شهر تعریف می‌شد و بنابر گفته مسئولان بهترین نقطه‌ای که علاوه بر ارزش افزوده دارای امکانات و دسترسی مناسب نیز باشد، بیستون بود و اکنون پروژه جوانی جمعیت بعد از سه راهی هرسین به سمت بیستون پشت روستای بلوردی واقع شده است.

الماسی با اشاره به اینکه عملیات خاکبرداری این پروژه از چهار تا پنج ماه قبل آغاز شده است، اظهار کرد: مساحت این منطقه ۳۰۰ هکتار است که در فاز اول ۱۰۳ هکتار به پروژه مسکن ویژه قانون جوانی جمعیت تخصیص یافته است.

وی گفت: یکی از معضلات شهر کرمانشاه تمرکز تمام خدمات شهری و رفاهی در مرکز شهر است که مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است و به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات برای پروژه مسکن جوانی جمعیت مقرر شده مرکز تفریحی رفاهی در مساحت ۲۰ هکتار در این منطقه ایجاد شود.

وی افزود: ارزش زمین در این پروژه یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و به صورت رایگان هر یک قطعه در اختیار یک نفر قرار می‌گیرد و چنانچه فردی تمایل داشته باشد می‌تواند مابه تفاوت را پرداخت و یک قطعه را دریافت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر قطعه در این پروژه ۲۰۰ مترمربع مساحت دارد، عنوان کرد: قطعات بعد از آماده‌سازی به نفرات واجد شرایط واگذار می‌شود و ساخت واحدها توسط خود نفرات با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی انجام می‌شود.

الماسی گفت: عملیات خاکبرداری و تثبیت به اتمام رسیده، اسناد مالکیت دریافت شده و مردم می‌توانند کار را شروع کنند.

وی با بیان اینکه عملیات زیربنایی و روبنایی نیز همزمان اجرا می‌شود عنوان کرد: یک سوم هزینه زیرساخت‌ها توسط استانداری، یک سوم توسط راه و شهرسازی و یک سوم نیز توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان تأمین می‌شود. 

الماسی با اشاره به اینکه اکنون امکان ثبت‌نام در سایت برای طرح جوانی جمعیت وجود دارد افزود: ظرفیت برای ۱۰۰۰ متقاضی دیگر در این سایت وجود دارد و متقاضی واجد شرایطی بدون پاسخ در استان باقی نمانده و استان کرمانشاه در زمینه طرح جوانی جمعیت رتبه دوم کشور را دارد.